Rispettiamo la tua privacy

Il nostro sito utilizza i cookie per garantire il corretto funzionamento, personalizzare i contenuti e gli annunci, fornire funzionalità dei social media e analizzare il traffico. Condividiamo anche informazioni sull'uso del nostro sito con social media, inserzionisti e società di analisi dati. I cookie si dividono in essenziali, analitici, funzionali e pubblicitari.
Leggi di più
Gestisci impostazioni
Accetta tutto
logo
user
heart
cart
hamburger

Tecnologia AR: dalla visualizzazione alla realizzazione


kzw

Marketing
Stampa
AR

Technologia AR to nowoczesne wsparcie w procesie zakupowym. Dzięki niej łatwiej uniknąć zakupowej wpadki i kupowania przysłowiowego kota w worku. Przekonaj się, czym dokładnie jest omawiana technologia oraz jak może ci sprzyjać podczas kupowania w internecie.

Czym jest technologia AR i jak działa?

Skrót AR pochodzi od angielskiego określenia augmented reality, które oznacza rzeczywistość rozszerzoną. W największym skrócie, AR to pomost łączący ekran smartfonu lub tabletu z rzeczywistością. Za pomocą AR można bowiem w czasie rzeczywistym wyświetlać obrazy 3D na realnym tle. Wystarczy wygenerować obraz, odpalić kamerę telefonu, a na ekranie pojawi się produkt na tle miejsca, na które skierowana jest kamera.

Co bardzo ważne, technologia umożliwia interakcję z wygenerowanym obrazem. Wyświetlany produkt można przybliżać, powiększać, obracać i oddalać, czyli innymi słowy obejrzeć go z różnych perspektyw. Dokładny opis tego, jak działa technologia AR w sklepie asystem, znajdziesz kilka paragrafów niżej.

AR

Dlaczego warto skorzystać z technologii AR przed zakupem?

AR jest wielkim wsparciem dla konsumentów w procesie zakupowym. Co więcej, przynosi korzyści sprzedawcom i środowisku. Ograniczenie nieudanych zakupów generuje mniejszą liczbę zwrotów, a tym samym sprzedawca nie ponosi kosztów związanych z wysyłką. Ponadto wysyłane i odsyłane produkty pozostawiają ślad węglowy oraz powodują powstawanie zanieczyszczeń oraz odpadów. Jakie dokładnie korzyści dla klienta przynosi zastosowanie technologii AR?

  • Realistyczna wizualizacja w czasie rzeczywistym: technologia AR oferuje bardzo realistyczne wizualizacje. Dzięki niej można zobaczyć produkt w skali 1:1 w konkretnej przestrzeni, w której ma docelowo się pojawić. To pozwala dokładnie zorientować się w proporcji zamawianego przedmiotu.

  • Redukcja ryzyka błędów zakupowych: dokładne sprawdzenie, czy produkt pasuje do wybranego punktu w biurze, mieszkaniu czy na targach, pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy.

  • Interaktywność i personalizacja: dzięki technologii AR i wizualizacji klient może się zorientować, czy przygotowany projekt graficzny dobrze prezentuje się na danym produkcie oraz czy kluczowe elementy jak np logo i sygnet są odpowiednio wyeksponowane.

  • Większa satysfakcja z zakupów: na końcu procesu zakupowego ze wsparciem AR łatwiej uzyskać zadowolenie z transakcji. Podgląd sprawia, że klient jest świadomy tego, na co się decyduje, a zamiast przysłowiowego kota w worku zyskuje produkt zgodny z oczekiwaniami.

AR

Technologia AR krok po kroku na stronie adsystem

Co szczególnie ważne, zastosowanie technologii AR jest banalnie proste. Wystarczy kilka kroków, aby przekonać się, jak twój produkt będzie wyglądał w rzeczywistości.

Jak korzystać z technologii AR?

  • Wybierz produkt, który chcesz zwizualizować.

  • Ściągnij wytyczne, które pomogą ci przygotować poprawne pliki graficzne.

  • Gdy pliki będą gotowe, kliknij przycisk “zwizualizuj projekt”.

  • Załaduj pliki i kliknij przycisk: “wygeneruj podgląd AR”.

  • Następnie zeskanuj przy pomocy smartfona kod QR, który pojawi się na ekranie komputera.

  • Twoja wizualizacja jest gotowa. Możesz podejrzeć, jak będzie prezentował się twój produkt w dowolnym miejscu, kierując na nie kamerę telefonu.