weryfikacja zgodności wymiarów przesłanego pliku z wymiarami wytycznej danego produktu lub w przypadku plików niestandardowych wymiarami zdefiniowanymi w systemie.
weryfikacja właściwego wypełnienia obszaru wytycznej: np. grafika wypełniona na całej objętości formatki a nie tylko do czerwonych linii; wszystkie istotne elementy w obszarze określonym czerwonymi, niebieskimi i żółtymi liniami; odpowiednie zrozumienie produktu potwierdzone odpowiednią kompozycją grafiki, np. właściwe umiejscowienie logotypów dla flag, elementy graficzne na nogach namiotów premium, kompozycja dla trudniejszych produktów typu Vario Gate, Vario Crown.
weryfikacja rozdzielczości pliku graficznego: 120 ppi dla plików bez skali lub 1200 ppi dla plików w skali 1:10
weryfikacja trybu kolorystycznego ( CMYK) oraz profilu kolorystycznego Fogra39
weryfikacja atrybutu nadrukowania "Overprint"
weryfikacja rzeczywistej jakości plików graficznych: optymalne oszacowanie przez grafika czy elementy graficzne - logotypy, elementy tła, patterny, etc. są zoptymalizowane dla wielkości danego wydruku i będą wydrukowane w odpowiedniej ostrości, nasyceniu i kolorystyce
w przypadku złożonych plików wieloelementowych mających docelowo stanowić jedną kompozycję- weryfikacja odpowiedniego przygotowania plików z uwzględnieniem obszaru wspólnego
weryfikacja pozostawionych przez klienta zbędnych elementów takich jak pasery, systemowe ramki wytycznych lub ewidentne i widoczne skazy lub błędy
weryfikacja koloru czarnego w przypadku ewidentnej intencji klienta odnośnie głębokiej czerni
weryfikacja nie spłaszczonych lub niezwektoryzowanych fontów użytych w tekście
weryfikacja rezultatu spłaszczenia elementów z efektami przezroczystości
weryfikacji konsekwencji kolorystycznej pomiędzy plikami, np. różne odcienie nóg czy ścian w namiotach
weryfikacji poprawności logotypów, tzw. literówek, czy sensu treści umieszczonych na grafikach, np. mężczyzna bez ręki, słowo bez jednej litery w środku, niebieski banan, etc.
nielogicznych kompozycji lub elementów umieszczonych w sposób niezrozumiały i nie do końca przemyślany
braku konsekwencji w przesyłaniu plików graficznych w różnych profilach na przestrzeni czasu.
niezgodności kolorystyki plików z brandbookiem klienta o ile taka potrzeba nie została zgłoszona dodatkowo przez klienta.
błędów związanych ze złym przygotowaniem plików bardzo złożonych, zbudowanych na warstwach, z użyciem złożonych efektów wizualnych ( gradienty, przejścia tonalne) ukryte warstwy z kolorami Pantone lub RGB, które w toku produkcji mogą zostać przekonwertowane na CMYK w sposób niekontrolowany.