home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Co warto wiedzieć przed wzięciem udziału w targach?

Dlaczego warto brać udział w targach?

Jest kilka powodów, które sprawiają, że firmy decydują się na na wzięcie udziału w targach. Jednym z nich jest bycie na bieżąco z trendami oraz tym, jakie działania prowadzi konkurencja. Bycie wystawcą to przede wszystkim bycie aktywnym na rynku i wzmacnianie wizerunku. Podczas wydarzeń targowych promujemy nowe produkty i rozwiązania, ale też możemy zapowiedzieć projekty, nad którymi pracujemy i pozyskać firmy do współpracy. Celem pośrednim jest także pozyskanie klientów, jednak nie jest to cel bezpośredni. Wystawianie się na targach jest jak tworzenie wartościowego contentu. Jeśli dajemy wartość na targach, nasi obecni klienci mogą poznać produkty, których dotąd nie widzieli, a do tego możemy przygotować dla nich coś w zamian, pośrednio możemy zyskać lojalnych klientów.

Jak przygotować się do targów?

Przygotowania należy zacząć kilka miesięcy wcześniej. Warto zacząć od znalezienia wydarzenia, na którym spotkać możemy naszą grupę docelową. Jest to najważniejszy krok, ponieważ wystawienie się na targach, na których nie spotkamy nikogo, kto może być zainteresowany naszą ofertą to wyrzucenie pieniędzy w błoto. W kolejnym etapie istotny jest wybór odpowiedniego stoiska. Ważny jest jego rodzaj, czy będzie to stoisko otwarte z trzech, czy dwóch stron, a może tylko z jednej. Nasi specjaliści polecają stoiska otwarte z trzech stron, ponieważ dzięki temu będziecie widoczni dla swoich potencjalnych klientów. Jednak jeśli nie będziecie mieli takiej możliwości, nic straconego. Zadbanie o odpowiednią zabudowę targową pozwoli Wam nie zaprzepaścić szansy na bycie zauważonym na Waszym wydarzeniu.

O co warto zadbać, by przyciągnąć uwagę?

Mamy kilka cech, które posiada stoisko robiące efekt WOW. Pierwsza to wysokość. W gąszczu miliona wystawców, wysokość spowoduje, że będziesz widoczny ponad zabudowami innych. W wyższej części ściany//zabudowy możesz dodać swój slogan reklamowy oraz nazwę firmy, a w niższej zaprezentować swoje produkty. Druga kwestia to zadbanie o kolory. Masz określony kolory identyfikacji wizualnej? Nie zapomnij, by Twoje stoisko miało właśnie te barwy. Pamiętaj, żeby na stoisku nie wrzucić wszystkich kolorów swojej marki. To nie przyniesie pożądanych efektów, ponieważ odbiorca nie będzie wiedział na czym się skupić. Światło, to trzecia rzecz, które jeszcze bardziej pokaże Twoją markę. Na naszych stoiskach stawiamy na to, by łączyć wszystkie te elementy i zwiększać prawdopodobieństwo przyciągnięcia do nas osób zainteresowanych. Po czwarte - ruch. Począwszy od dynamicznych kasetonów, po ekrany LCD - wszystko co się rusza przyciąga wzrok, czy tego chcemy czy nie. Po piąte i ostatnie - zrób efekt WOW. Jak? To już zależy od Ciebie. My stawiamy na nasze trybunki QUICK i BIG QUICK LED, które poza tym, że rozkładają się w kilka sekund na oczach przechodniów, są podświetlane (przynajmniej BIG QUICK LED).

Jak obliczyć zwrot z inwestycji w targi?

Targi to pierwszy etap całego procesu, dlatego nie ma możliwości policzenia zwrotu od razu. Nieważne jest, czy dostaniemy setki wizytówek, czy tylko 10. Niekoniecznie uzyskanie wizytówki od potencjalnego klienta doprowadzi do nawiązania z nim współpracy. Najważniejszym pierwszym etapem jest nawiązanie relacji. Na targach pojawia się tysiące osób. Załóżmy, że przyciągnęliśmy ich wzrok zabudową. Pierwszy krok za nami. Kolejny to rozmowa. O produktach, o firmie, o tym, co możemy dać potencjalnemu klientowi, dlaczego w ogóle warto. Ważne jest, by po targach o kliencie nie zapomnieć. Prawdopodobnie przeprowadziliście rozmowy dotyczące produktów, lub współpracy. Uczestnik targów z pewnością odwiedził mnóstwo konkurencyjnych firm, dlatego tak istotne jest powrócenie po wydarzeniu do rozmowy, którą prowadziliście podczas wydarzenia. Co odpowiedzieć szefowi, kiedy zapyta po wydarzeniu “Jak tam targi?”? Odpowiedzieć, by jeszcze chwilę poczekał, byśmy mogli skończyć to co zaczęliśmy na wydarzeniu. Oczywiście informacje o frekwencji, licznie wizytówek czy zainteresowaniu poszczególnymi produktami są istotne. Jednak należy pamiętać, że targi to dopiero pierwszy etap w osiągnięciu naszego celu. To tylko kilka istotnych kwestii, o których należy pamiętać zanim zdecydujesz się na udział w wydarzeniu. Chcesz wiedzieć więcej? Obejrzyj #12. i #13. odcinek adSchool.