home {{this.$translate('menu.back')}}
{{this.$translate('contact-form.contact-form')}}
{{this.$translate('product.additional-info')}}
{{contactMessage.message}}
logo-white
17 grudzień, 2020
Reklama – jak przyciągnąć uwagę przechodniów?

Nawet najlepsze produkty i usługi nie sprzedadzą się w satysfakcjonującym stopniu, gdy nikt się o nich nie dowie. Dlatego konieczne są akcje marketingowe, mające na celu zachęcenie klientów do zainteresowania się ofertą. O tym, w jaki sposób i czy warto łączyć akcje reklamowe w internecie i poza nim, pisaliśmy w innym artykule. Tym razem skupimy się na zagadnieniu: w jaki sposób sprawić, żeby przechodzień w ogóle zauważył Twoją reklamę. Oto sposoby, jak zwrócić uwagę przechodniów i jak zrobić przyciągającą reklamę zewnętrzną.

Reklama wizualna – aby była skuteczna, musi być widoczna

reklama stojak Podstawowym elementem komunikacji marketingowej jest obraz, który powinien być ciekawy i rzucający się w oczy. Dla reklamy nie ma bowiem niczego gorszego niż skazanie jej na niezauważenie. Cóż z tego, że reklamodawca wyda ogromne pieniądze na kampanię, plakaty i banery wiszące w miastach niczym bombki na bożonarodzeniowej choince, skoro nie przyniosą spodziewanych rezultatów?

Klienci, czyli my, przyzwyczailiśmy się do wszechpanującej reklamy do tego stopnia, że mózg nauczył się ją ignorować. Choć je widzimy, nie zwracamy na nie uwagi, ignorujemy je, wzrok się po nich ślizga, a w efekcie ich nie zapamiętujemy, skutkiem czego efekt kampanii jest żaden. Dlatego musisz wiedzieć, jak zwrócić uwagę potencjalnego klienta i jak zrobić przyciągającą promocję, która zostanie zauważona – i co ważniejsze – zapamiętana.

Reklama outdoor przyciągająca uwagę – zasady

1. Reguła równowagi – Zasada mówiąca, że każda taka reklama musi mieć centralny, najważniejszy punkt, w którym koncentruje się uwaga odbiorcy. Wbrew pozorom punkt centralny nie znajduje się faktycznie w środku, lecz mniej więcej w 1/3 odległości od górnej krawędzi. To właśnie tam powinien znaleźć się najważniejszy przekaz. Jeżeli to się uda, pierwszy krok masz już za sobą.

2. Reguła rzutu oka – Musisz uświadomić sobie, że ludzie nie oglądają reklam, lecz je skanują, szybko przerzucając wzrokiem, zatrzymując się tylko, gdy zauważą coś interesującego dla siebie. Odbiorca poświęca zaledwie około 2 sekundy na zapoznanie się z reklamą i dociera do niego tylko 5% przekazu. To właśnie dlatego w punkcie centralnym reklamy musi znaleźć się to, co ma zatrzymać potencjalnego przechodnia i skłonić go do zainteresowania się ofertę. Przypomnij sobie przykłady reklamy zewnętrznej realizujące tę ideę, które w jakiś sposób Cię zainteresowały. Wiesz już, o co w tym chodzi?

3. Reguła ruchu – Reklama przyciągająca uwagę korzysta z pewnej prostej, ale jakże skutecznej sztuczki. Polega na tym, że ludzie mają tendencję do podążania wzrokiem za strzałką lub innym wskaźnikiem kierunku. Jeżeli więc zależy Ci na tym, aby przyciągnąć uwagę przechodnia i skupić ją w jakimś konkretnym miejscu, skłoń odbiorcę, by spojrzał tam, gdzie chcesz. Strzałka, palec wskazujący, czy umieszczenie na reklamie człowieka patrzącego się w jakiś punkt to tylko kilka z tricków, wykorzystywanych w reklamie outdoor. Ciekawe przykłady zastosowań można obserwować niemal na każdym kroku, wystarczy się rozejrzeć.

4. Prostota przekazu – Dobra i ciekawa reklama zewnętrzna, która zainteresuje ludzi, nie może być przeładowana grafikami, napisami i wodotryskami. Owszem powinna być zrobiona estetycznie, ale wśród tej estetyki nie można zgubić przekazu. Co z tego, że plakat będzie atrakcyjny, skoro pozostanie nieczytelny i niewiele osób zrozumie, o co tak naprawdę chodzi.

5. Nie do ominięcia – Przyciągająca uwagę reklama outdoorowa powinna być zlokalizowana w takim miejscu, w którym przebywa wiele osób. Jeżeli ustawisz ją obok drzwi wejściowych, koło schodów w galerii handlowej, przy stoisku, czy w innym charakterystycznym punkcie, zachodzi duża szansa, że klient przynajmniej rzuci na nią okiem. A gdy już to zrobi, prawie go „masz”.

6. Uważaj, by nie przedobrzyć – Nawet ciekawa reklama outdoor wzbudzi negatywne reakcje, gdy jej natężenie stanie się uciążliwe. Nikt nie lubi bombardowania przekazem reklamowym. Dlatego chcąc zrobić przyciągającą uwagę i ciekawą reklamę zewnętrzną, trzeba koniecznie przemyśleć lokalizację i sposób zaprezentowania.

7. Sposób prezentowania – Reklama przyciągająca uwagę powinna być zaprezentowana w takim miejscu i w taki sposób, by nie można było przejść obok niej obojętnie. Jeżeli umieścisz przekaz promocyjny na stojaku do dezynfekcji rąk, zyskujesz szansę na większą skuteczność, gdyż jej odbiorca musi podejść do takiego stojaka i się przed nim zatrzymać. To daje kilka dodatkowych sekund na zbudowanie zainteresowania. Innym ciekawym przykładem zastosowania gadżetów outdoorowych są stoiska wystawiennicze, meble (zwłaszcza fotele i ławy piankowe), ścianki oraz pozostałe akcesoria, które są w jakiś sposób przydatne i funkcjonalne. To za ich sprawą Twoja reklama zewnętrzna będzie jeszcze skuteczniejsza.