home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Ścianka prasowa - co to jest i jaką rolę odgrywa we współczesnym marketingu?

Konferencje prasowe, wywiady czy nagrania do social media - to tylko kilka z okazji, podczas których przydatna ci będzie ścianka prasowa. Jeśli rozważasz zakup takiego systemu wystawienniczego, zobacz, jakie korzyści dają ścianki eventowe oraz jak wybrać rozwiązanie optymalne dla twojego biznesu.

Z lektury tego artykułu dowiesz się:

  • czym są ścianki prasowe,

  • jakie korzyści daje zastosowanie ścianek eventowych,

  • jak wybrać właściwą ściankę prasową

Gdybyśmy mieli wypracować definicję ścianki prasowej, to najprościej mówiąc, jest to system wystawienniczy, który stosuje się jako tło dla najróżniejszych działań promocyjnych, sponsorskich czy reklamowych. Ścianki tego typu wyróżniają się tym, że na ich powierzchni umieszczone jest logo sponsora lub sponsorów lub prezentuje się grafikę z logo danego wydarzenia. Dzięki temu ścianka tego typu wspiera działania promocyjne i umożliwia zaprezentowanie firmy szerszej publiczności. W ten sposób ścianki eventowe odgrywają bardzo ważną rolę we współczesnym marketingu. Są elementami kreowania wizerunku marki i wspierają szerzenie jej rozpoznawalności. Jeśli zatem prowadzisz działania opierające się na marketingu bezpośrednim, podczas których spotykasz się ze swoimi klientami i odbiorcami offline, ścianka firmowa z pewnością ci się przyda.

 

Ścianka prasowa

Jak wykonane są ścianki eventowe od adsystem?

Chociaż ścianka prasowa to bardzo skuteczny nośnik reklamy, który może efektywnie wesprzeć twoje działania promocyjne, to musisz wiedzieć, że konstrukcje tego typu nie są skomplikowane. Poniżej znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak wykonane są ścianki reklamowe na eventy, wywiady i konferencje.

Aluminiowa konstrukcja

Podstawę ścianki stanowi aluminiowy stelaż. Dokładniej mówiąc, to kombinacja rur, które łączy się za pomocą zatrzasków. Co ważne, podczas składania ścianki nie musisz posiłkować się żadnymi narzędziami, więc to dodatkowe ułatwienie, jeśli planujesz event poza siedzibą firmy. Całość jest bardzo lekka, a do zestawu dołączona jest torba transportowa, dlatego przenoszenie ścianki nie przysparza większych problemów.

Tekstylny wydruk

Zwieńczeniem ścianki eventowej jest tekstylny wydruk, na którym umieścimy twoje spersonalizowane grafiki. Co ważne, w naszej pracy stawiamy na zaawansowane techniki drukarskie. Dzięki zastosowaniu metody sublimacji uzyskujemy ekologiczny wydruk wysokiej jakości o intensywnych i głębokich kolorach. Dzięki temu ścianki reklamowe tego typu będą efektowną wizytówką twojej marki. Musisz też wiedzieć, że w montaż wydruku na ściance jest równie łatwy, jak wzniesienie samej konstrukcji. Materiał, na którym drukujemy wydruki jest elastyczny, dlatego delikatnie rozciąga się podczas zakładania, co znacznie upraszcza cały proces. Sama czynność przypomina z kolei nakładanie skarpetki.

Łatwy montaż i wygoda w transporcie to nie jedyne praktyczne aspekty, które przemawiają na korzyść ścianek prasowych od adsystem. Tekstylny materiał z wydrukiem można prać w pralce automatycznej w temperaturze do 30 stopni C. To oznacza, że jeśli w trakcie konferencji czy na wydarzeniu materiał się pobrudzi, łatwo doprowadzisz go ponownie do pierwotnego stanu.

 

Przeczytaj również: Jak wybrać ściankę reklamową? Kompletny przewodnik

 

Ścianka do zdjęć

Jakie korzyści daje zastosowanie ścianki prasowej?

Ścianki tekstylne tego typu dają wiele korzyści podczas eventów marketingowych. Oto kilka głównych powodów, dla których warto uwzględnić ściankę prasową podczas przygotowań do kolejnego wydarzenia.

Reklama, które zwiększa świadomość marki

Ścianka eventowa jest świetnym nośnikiem reklamy, za pomocą którego umocnisz wizerunek swojego brandu w świadomości odbiorców. Na wydrukach możesz umieścić swojej firmowe symbole, różne grafiki identyfikujące brand czy hasła promocyjne.

Ścianka sponsorska jako tło do zdjęć

Tło, jakie tworzy ścianka z logo, jest idealną przestrzenią do przygotowania zdjęć z eventu. To właśnie na takim tle fotograf może uwiecznić uczestników, którzy przybyli na wydarzenie. W efekcie w kadrach, które będą udostępniane w social mediach oraz np. w portalach branżowych, będą widoczne twoje firmowe znaki. Ponadto omawiany tu produkt świetnie sprawdzi się jako ścianka konferencyjna czy do wywiadów.

Pozostając jeszcze w tematyce zdjęć i social mediów, ścianki tekstylne zastosowane jako tło do fotografii sprzyjają powstawaniu tzw. user generated content. To normalna praktyka, że uczestnicy najróżniejszych wydarzeń promocyjnych przygotowują pamiątkowe zdjęcia i relacje, które trafiają na ich prywatne profile. Ścianka sponsorska z wydrukiem będzie sprzyjać powstawaniu takiego contentu zdjęciowego, a dzięki udostępnieniom społecznościowym, jest szansa, że dodatkowo zwiększysz zasięg oddziaływania swojej akcji promocyjnej.

 

Ścianka do wywiadów

Jak wybrać właściwą ściankę eventową?

Zanim wybierzesz konkretne rozwiązanie spośród dostępnych wariantów, należy się zastanowić, jakim wyzwaniom powinna sprostać ścianka prasowa. Oto kilka czynników, które trzeba rozważyć przed zakupem.

Rodzaj wydarzenia

Konferencja, spotkanie branżowe czy event promocyjny z okazji pojawienia się nowego produktu - podczas każdego z tych wydarzeń ścianka prasowa będzie dobrym wyborem. Jednak w każdej z tych okoliczności lepiej sprawdzić się może np. inny rozmiar ścianki. Czynnik ten dostosuj nie tylko do wielkości pomieszczenia, w którym odbywać się będzie wydarzenie, ale też np. do przewidywanej liczby osób, która będzie na raz występować na tle ścianki. Jeśli produkt ma posłużyć np. jako tło do wywiadów, czyli nagrania będą uchwycone w planie średnim (od pasa w górę), możesz postawić na węższy wariant. Jeśli z kolei na tle ścianki fotograf będzie chciał sfotografować pełne sylwetki kilku osób, ścianka powinna być zdecydowanie szersza.

Materiał, który nie odbija światła

Dobierając konstrukcję z tekstylnym wydrukiem do swojego wydarzenia, zwróć również uwagę na właściwości tkaniny. Jeśli twoja ścianka prasowa posłuży jako tło fotograficzne lub ścianka do wywiadów, materiał nie może odbijać światła, ponieważ na jego powierzchni pojawiłyby się nieestetyczne refleksy. Materiał tekstylny, jaki w adsystem stosujemy na naszych ściankach prasowych posiada właśnie takie właściwości.

Jak zaprojektować ściankę prasową?

Projekt grafiki na ścianki tekstylne powinien być przede wszystkim zgodny z systemem identyfikacji wizualnej marki. Jeśli produkt ma pełnić funkcję ścianki sponsorskiej, na której znajdą się logotypy różnych firm, zalecamy wybór jednolitego, jasnego lub ciemnego tła.