We respect your privacy

Our website uses cookies to ensure proper functionality, personalize content and ads, provide social media features, and analyze traffic. We also share information about your use of our website with social media, advertisers, and data analysis companies. Cookies are divided into essential, analytical, functional, and advertising categories.
Read more
Manage settings
Accept all
logo
user
heart
cart
hamburger

AR technology: from visualization to implementation


kzw

Marketing
Print
AR

Technologia AR to nowoczesne wsparcie w procesie zakupowym. Dzięki niej łatwiej uniknąć zakupowej wpadki i kupowania przysłowiowego kota w worku. Przekonaj się, czym dokładnie jest omawiana technologia oraz jak może ci sprzyjać podczas kupowania w internecie.

Czym jest technologia AR i jak działa?

Skrót AR pochodzi od angielskiego określenia augmented reality, które oznacza rzeczywistość rozszerzoną. W największym skrócie, AR to pomost łączący ekran smartfonu lub tabletu z rzeczywistością. Za pomocą AR można bowiem w czasie rzeczywistym wyświetlać obrazy 3D na realnym tle. Wystarczy wygenerować obraz, odpalić kamerę telefonu, a na ekranie pojawi się produkt na tle miejsca, na które skierowana jest kamera.

Co bardzo ważne, technologia umożliwia interakcję z wygenerowanym obrazem. Wyświetlany produkt można przybliżać, powiększać, obracać i oddalać, czyli innymi słowy obejrzeć go z różnych perspektyw. Dokładny opis tego, jak działa technologia AR w sklepie asystem, znajdziesz kilka paragrafów niżej.

AR

Dlaczego warto skorzystać z technologii AR przed zakupem?

AR jest wielkim wsparciem dla konsumentów w procesie zakupowym. Co więcej, przynosi korzyści sprzedawcom i środowisku. Ograniczenie nieudanych zakupów generuje mniejszą liczbę zwrotów, a tym samym sprzedawca nie ponosi kosztów związanych z wysyłką. Ponadto wysyłane i odsyłane produkty pozostawiają ślad węglowy oraz powodują powstawanie zanieczyszczeń oraz odpadów. Jakie dokładnie korzyści dla klienta przynosi zastosowanie technologii AR?

  • Realistyczna wizualizacja w czasie rzeczywistym: technologia AR oferuje bardzo realistyczne wizualizacje. Dzięki niej można zobaczyć produkt w skali 1:1 w konkretnej przestrzeni, w której ma docelowo się pojawić. To pozwala dokładnie zorientować się w proporcji zamawianego przedmiotu.

  • Redukcja ryzyka błędów zakupowych: dokładne sprawdzenie, czy produkt pasuje do wybranego punktu w biurze, mieszkaniu czy na targach, pozwala na oszczędność czasu i pieniędzy.

  • Interaktywność i personalizacja: dzięki technologii AR i wizualizacji klient może się zorientować, czy przygotowany projekt graficzny dobrze prezentuje się na danym produkcie oraz czy kluczowe elementy jak np logo i sygnet są odpowiednio wyeksponowane.

  • Większa satysfakcja z zakupów: na końcu procesu zakupowego ze wsparciem AR łatwiej uzyskać zadowolenie z transakcji. Podgląd sprawia, że klient jest świadomy tego, na co się decyduje, a zamiast przysłowiowego kota w worku zyskuje produkt zgodny z oczekiwaniami.

AR

Technologia AR krok po kroku na stronie adsystem

Co szczególnie ważne, zastosowanie technologii AR jest banalnie proste. Wystarczy kilka kroków, aby przekonać się, jak twój produkt będzie wyglądał w rzeczywistości.

Jak korzystać z technologii AR?

  • Wybierz produkt, który chcesz zwizualizować.

  • Ściągnij wytyczne, które pomogą ci przygotować poprawne pliki graficzne.

  • Gdy pliki będą gotowe, kliknij przycisk “zwizualizuj projekt”.

  • Załaduj pliki i kliknij przycisk: “wygeneruj podgląd AR”.

  • Następnie zeskanuj przy pomocy smartfona kod QR, który pojawi się na ekranie komputera.

  • Twoja wizualizacja jest gotowa. Możesz podejrzeć, jak będzie prezentował się twój produkt w dowolnym miejscu, kierując na nie kamerę telefonu.