home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Jak podnieść skuteczność stoiska reklamowego na targach?

Targi handlowe to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu każdej firmy, a przynajmniej takie powinno być. Pojawienie się na imprezie branżowej pozwoli Ci nie tylko pozyskać nowych klientów, ale także kontrahentów. Sprawdź jak podnieść skuteczność stoiska reklamowego na targach!

Połącz bycie na targach z byciem on-line!

Obecność na targach przyciągnie do Ciebie klientów, którzy już się na nich znajdują. Jak zatem możesz spowodować, że pojawi się na nich więcej osób, które chcą się skontaktować z Twoją marką? Po pierwsze daj im znać, że tam jesteś – na długo przed targami daj znać swoim obserwatorom, że na nich będziesz. Aktywnie komentuj także posty organizatorów. Natomiast w dniu targów wykorzystaj narzędzie Facebooka, o którym każdy wie, ale mało kto z niego korzysta – wykup reklamę lokalną. Możesz pojawić się z komunikatem, że jesteś na targach wszystkim osobom w promieniu 10 – 20 km. W ten sposób dotrzesz do tych, którzy są w okolicy. Wykorzystaj też najnowsze możliwości – rolki i stories. Aktywnie, przez cały dzień wrzucaj tam relację z targów!

Zostań sponsorem na stronie targów

Pomagając sponsorować witrynę lokalnych targów, prawdopodobnie zyskasz wzmiankę lub logo powiązane z własną witryną. To jest świetne dla SEO i miejmy nadzieję, że przyciągnie ruch do Twojej witryny i zwiększy Twój biznes. Sponsorowanie witryny internetowej jest często niedrogim sposobem na przyciągnięcie odwiedzających witrynę. W zakładce sponsorzy powinna pojawić się informacja, jak dołączyć do tego grona. Jeśli jej tam nie ma, nie wahaj się i skontaktuj się wprost z organizatorem i zapytaj się, na jakich zasadach możesz ich wesprzeć.

Daj coś od siebie

Każdy lubi darmowe rzeczy. Zatrudnienie zespołu do rozdawania artykułów promocyjnych na lokalnych targach to świetny sposób na zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów. Będziesz chciał rozdać przedmioty, do których przyciągną uczestnicy targów. Prawdopodobnie nie będą zainteresowani ulotkami, które mogą zamienić się w śmieci, ale coś powiązanego z Twoją branżą a jednocześnie użytkowego będzie dobrym pomysłem. Zastanów się, z czego faktycznie będą korzystać Twoi docelowi odbiorcy.

Niektóre pomysły obejmują notatniki, magnesy z kalendarzem rocznym i długopisy. Warto pamiętać, że inwestycja w tego typu gadżety może być stratą pieniędzy, jeśli będą one rozdawane bez odpowiedniej oprawy. Co to znaczy? Jeśli osoba je rozdająca podaruje taki długopis każdemu kogo spotka, to większość z nich nie spełni swojej roli. Natomiast jeśli będą one rozdawane osobom, które weszły w interakcję z Twoją marką (poprzez rozmowę z hostessą lub obejrzenie produktów), to wtedy taki gadżet będzie danej osobie o Tobie przypominał.

Ułatw klientom dołączenie do Twojej listy mailingowej

Ludzie spacerujący po terenach targowych prawdopodobnie będą mieli ręce pełne ulotek, jedzenia albo innych bibelotów, więc prawdopodobnie nie będą mogli zapisywać swoich informacji. Zamiast tego miej pod ręką kilka tabletów i zapytaj, czy możesz wziąć ich informacje do swojego e-biuletynu lub listy mailingowej. Docenią, że nie muszą grzebać w swoich rzeczach, a także w obsłudze klienta. Miejmy nadzieję, że przekształci się to w przyszłych klientów i orędowników marki. W ten sposób Twój stand przemieni się w skuteczne stanowisko targowe do pozyskiwania leadów.

Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych

Rzeczywiście, tradycyjne relacje z prasą w zakresie reklamy Twojego stoiska są nadal istotne. Potencjał mediów społecznościowych jest jednak równie wysoki. Użyj Facebooka, Twittera, Instagrama i podobnych stron, aby zwrócić uwagę na swoje stoisko. Wspomnieliśmy już wcześniej o aktywnym komentowaniu tego, co dzieje się na targach, poprzez umieszczanie stories, relacji i innych szybkich form komunikacji. Pamiętaj, aby przy każdej używać odpowiednich hasztagów (na przykład nazwy targów) oraz o oznaczaniu lokalizacji.

Korzystanie z profili w mediach społecznościowych jest bezpłatne, jednak ich zasięg jest ograniczony. Natomiast reklamy przeznaczone wyłącznie na targi mogą być emitowane specjalnie do grupy docelowej i zazwyczaj zdobywają punkty wysokim zasięgiem. Co więcej, aby stworzyć skuteczne stoisko targowe wystarczy ustawić odpowiednio wcześnie reklamę swojej firmy na daną lokalizację – wszystkie osoby na targach będą mieć możliwość ją wyświetlić.

Influencer marketing: zwróć się do blogerów i gwiazd YouTube

Słynne gwiazdy YouTube i blogerzy mają ogromny zasięg. Ważną rzeczą do zapamiętania jest to, że influencerzy nie tylko muszą być popularni, ale także muszą wykazać się poziomem profesjonalizmu. Tylko w ten sposób możesz przekonać klientów o wysokim poziomie współpracy i ostatecznie o swoich kompetencjach. Zaproś osoby, które są szanowane w Twojej branży, aby oprowadziły swoich followersów po Twoim stoisku targowym.

Kupony i konkursy się opłacają

Wykorzystaj swoje stoisko do promocji i działań. Dobrym sposobem na zwabienie odwiedzających jest oferowanie kuponów rabatowych. Można je rozdać zainteresowanym przed targami lub wręczyć na targach. Jeśli mają możliwość zaoszczędzenia pieniędzy odwiedzając Twoje stoisko, chętnie przyjdą!

Dodatkową zachętą są wszelkiego rodzaju konkursy – zwłaszcza, gdy nagrody są wręczane dopiero po wizycie na stoisku. Aby zorganizować ciekawy konkurs możesz ogłosić, że aby zdobyć nagrodę należy wrzucić na media społecznościowe kreatywne zdjęcie z Twoim stoiskiem i Cię na nim oznaczyć – najzabawniejsze otrzymają na koniec dnia ciekawe upominki.

Umożliwiaj odwiedzającym umawianie spotkań online

Odwiedzający targi mają wiele do odkrycia – mają do wyboru wiele stoisk. I są szybko nadmiernie pobudzone. Jeśli pozwolisz zainteresowanym umówić się z wyprzedzeniem online, zwiększasz prawdopodobieństwo, że rzeczywiście odwiedzą Twoje stoisko.

Użyj samych targów jako platformy reklamowej

Wiele większych targów oferuje miejsce dla wystawców na swoich stronach internetowych. Skorzystaj z tej szansy i opisz dokładnie, czego potencjalni odwiedzający mogą spodziewać się na Twoim stoisku. Czy możesz zaimponować im specjalnymi produktami? A może wyróżniasz się na tle konkurencji w inny sposób – np. wykorzystując swoje stoisko do promocji, poprzez naukę ciekawych umiejętności? W takim razie powinieneś je reklamować na stronie internetowej targów!

Ogranicz promocję czasowo

W ramach reklamy Twojego stoiska opłaca się wywierać niewielką presję na odwiedzających – na przykład ograniczając promocję stoiska do określonego czasu. Goście odwiedzający Twoje stoisko w godzinach 14.00 i 16:00 może otrzymać prezent lub ekskluzywne doradztwo?

Wykorzystaj zasięgi innych – skontaktuj się z prasą

Dokładne relacje prasowe są podstawą udanego stoiska. Są nie tylko skuteczne, ale także tanie. Przedstawiciele prasy powinni być informowani w odpowiednim czasie o Państwa występie na targach – a zwłaszcza o planowanych wydarzeniach. Narzędzia, które ułatwiają kontakt z przedstawicielami prasy to:

  • Komunikaty prasowe
  • Raporty o produktach
  • Foldery prasowe
  • Konferencje prasowe

Głównym zastosowaniem relacji z prasą jest wykorzystanie powagi gazet i innych „klasycznych” mediów, które niekoniecznie zawsze mają blogi i podobne kanały.