yandex
home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Pop-up store: jak je przygotować, by wzbudziło zainteresowanie?

W ostatnich latach biznesy on-line zyskały na popularności, nie tylko dzięki rozwojowi e-commerce, ale przede wszystkim przez sytuację pandemiczną na świecie. W momencie, gdy przeszkody z nią związane ustąpiły, część takich biznesów mogła przenieść się, choć na próbę w świat off-line.

Pop-up store: co to?

W wychodzeniu offline przoduje między innymi pop-up store. Co to jest? To idealna okazja dla wschodzących cyfrowo rodzimych marek do wypróbowania tymczasowej powierzchni handlowej. Znane również jako „sprzedaż detaliczna flash”, pozwalają spotkać się z obecnymi klientami w miejscu ich zamieszkania i zaprezentować swoją markę nowym kupującym.

Sklepy typu pop-up to także bezpośredni sposób na zachęcenie do sprzedaży bez przeznaczania większej ilości pieniędzy na pozyskiwanie klientów online. Mogą wyglądać jak zwykły sklep, ale wiele marek używa ich do tworzenia wyjątkowych, angażujących fizycznych zakupów.

Jeśli jesteś zainteresowany przetestowaniem obecności w handlu detalicznym dla swojej firmy, ale zniechęca Cię ryzyko finansowe i zaangażowanie stałej przestrzeni na sklep pop-up shop może być rozwiązaniem dla Ciebie.

Ile kosztuje otwarcie pop-up store?

Koszt zorganizowania sklepu typu pop-up store będzie różny, w zależności od samego sklepu, lokalizacji, ale także sposobu jego organizacji. W przypadku najęcia stacjonarnego punktu sprzedaży koszty te będą większe, a także bezzwrotne. Jeśli natomiast postawisz na sklep pop-up zorganizowany za pomocą stoiska handlowego, koszt inwestycji będzie można rozłożyć, ponieważ wielokrotne wykorzystanie stoiska zredukuje kwotę wydaną na wynajem.

Dlatego też niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Lokalizacja, czas trwania i rozmiar to tylko kilka czynników, które mogą określić całkowity koszt pop-upu. Sky is the limit, jeśli chodzi o to, ile możesz wydać, ale możesz też zrobić krótkoterminowy spot, który pochłonie znacznie mniejszą ilość funduszy. Warto zauważyć, że eksperci przewidują, że koszty pop-upów będą znacznie niższe w kolejnych latach.

Wybierz lokalizację pop-up store

Po ustaleniu, jaki typ pop-upu chcesz mieć, możesz rozpocząć decydowanie o lokalizacji. Wiedza o celach Twojego sklepu jest ważnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę.

Jeśli chcesz wprowadzić na rynek nową kolekcję strojów kąpielowych, najlepiej wybrać się w tropikalne miejsce lub w pobliże plaży. Jeśli próbujesz zdecydować, czy przenieść się na stałe do fizycznego handlu detalicznego, użyj aktualnych danych sprzedaży (jeśli je masz), aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się większość Twoich obecnych klientów.

Rozgłoś swoje istnienie

Korzystaj z mediów społecznościowych przed, w trakcie i po otwarciu sklepu. Użyj kont społecznościowych swojej marki, aby rozpowszechniać informacje o swoim wydarzeniu. Rozpocznij szum o swoim pop-up store na co najmniej miesiąc przed jego otwarciem i kontynuuj aktywność w trakcie, a nawet po jej zakończeniu. Pomoże to zwiększyć oczekiwanie i zapewnić, że Twoi obserwatorzy nie przegapią ogłoszenia o Twoim nowym sklepie. Dasz także możliwość wyboru pomiędzy zakupami on-line i off-line. Następnie, bliżej dnia otwarcia, oto, na czym należy się skupić:

Tydzień przed dniem otwarcia:

  • Utwórz specjalny chwytliwy hashtag dla swojego pop-upu i dodaj go do wszystkich swoich postów. Hashtag pomoże Ci również zmierzyć, jak szeroki jest Twój zasięg w mediach społecznościowych.
  • Daj swoim obserwatorom zajawkę, udostępniając zakulisowe zdjęcia z przygotowań do pop-up store.
  • Wymyśl unikalne wiadomości typu „zapisz datę”, aby opublikować je w sieciach społecznościowych.
  • Rozpocznij konkursy w mediach społecznościowych, które zachęcają obserwatorów do dzielenia się Twoim wydarzeniem z przyjaciółmi i rodziną. Na przykład pop-up store z odzieżą może rozpocząć konkurs na „strój dnia”, w którym obserwujący mogą wygrać zniżki, publikując stroje z podpisem zapraszającym znajomych i rodzinę na Twoje wydarzenie. Zwycięzcą dnia może zostać post z największą liczbą polubień od obserwujących na koniec dnia.
  • Użyj swojego konta na Facebooku, aby utworzyć stronę wydarzenia, na której możesz ogłaszać promocje przed rozpoczęciem i dzień promocji.
  • Zaproś lokalnych blogerów lub influencerów na swój dzień otwarcia i ogłoś ich obecność na swojej stronie wydarzenia.

W dniu otwarcia:

  • Spróbuj zrobić wyprzedaż błyskawiczną i zareklamuj ją na swojej stronie wydarzenia. Podczas wyprzedaży błyskawicznej przedmioty są mocno przecenione, ale tylko przez godzinę lub dwie. Ta aktywność dotyczy zwykle witryn e-commerce, ale można ją dostosować do sklepów typu pop-up.
  • Publikuj zdjęcia lub organizuj transmisje na żywo na Facebooku dla swoich obserwatorów, aby pokazać, jakie towary sprzedajesz, i zabawne wydarzenia z dnia otwarcia.
  • Poproś lokalnego blogera lub influencera, aby „przejął” Twoje konto w mediach społecznościowych, aby udostępnić aktualizacje dotyczące Twojego wydarzenia.

Po dniu otwarcia / po zakończeniu wydarzenia w wyskakującym sklepie:

  • Zachęć swoich obserwatorów do dzielenia się swoimi zdjęciami, doświadczeniami lub opiniami na Twoim koncie w mediach społecznościowych i potwierdź ich polubieniami lub przyjaznymi komentarzami.
  • Stwórz album zdjęć online lub krótki film ze swoimi obserwatorami i opublikuj go na stronie internetowej swojej firmy.
  • Stwórz przewidywanie, ogłaszając datę i lokalizację następnego wydarzenia z pop-up store okienku (jeśli jest znana).

Jaki stand dla sklepu pop-up będzie najlepszy?

Wszystko zależy od tego, w jakiej lokalizacji sklep będzie się pojawiał. Jeśli będą to miejsca narażone na niesprzyjające warunki atmosferyczne, lepiej jest wybierać trwalsze rozwiązania takie jak namioty i trybunki outdoorowe. W przypadku rozstawiania się z pop-upem w budynkach (jak galeria handlowa), lepiej zdecydować się na ścianki pop-up z dodatkowym wyposażeniem lub na stoiska targowe, które w tym celu sprawdzą się świetnie!