home {{this.$translate('menu.back')}}
{{this.$translate('contact-form.contact-form')}}
{{this.$translate('product.additional-info')}}
{{contactMessage.message}}
logo-white
29 grudzień, 2020
Targi branżowe w dobie COVID-19

Rok 2020 i pojawienie się pandemii koronawirusa znacznie zmieniły formę i przebieg takich wydarzeń, jak targi branżowe. Kolejne restrykcje i obostrzenia związane z walką z covidem ograniczyły możliwość spotkań na eventach, które musiały przenieść się w świat online. Nie znaczy to wcale, że udział w nich przestał mieć sens – być może wręcz przeciwnie. Jak więc koronawirus wpłynął na targi branżowe?

Targi branżowe a obostrzenia w dobie COVID-19

Targi branżowe to doskonała okazja dla przedsiębiorców do zaprezentowania swojej firmy czy nawiązania kontaktów z klientami i kontrahentami, którzy mogą wtedy poznać różne oferty i wybrać najlepsze dla siebie rozwiązania. W Polsce odbywa się co roku około 200 eventów branżowych, podczas których spotykają się firmy z przestrzeni handlu, produkcji czy usług. Jest to jednak nieznaczna liczba w porównaniu z tysiącami atrakcyjnych wydarzeń na całym świecie, w których coraz częściej biorą też udział polscy przedsiębiorcy.

Wiosną 2020 roku cały świat stanął na głowie. Koronawirus dotknął wszystkich i zmusił do znalezienia nowych rozwiązań na życie, pracę i kontakty z innymi ludźmi. Lockdown początkowo sparaliżował przedsiębiorców, ale na szczęście nie na długo. Okazało się, że z powodzeniem można organizować spotkania biznesowe, rozmaite wydarzenia czy targi w formie online, choć oczywiście wymaga to odpowiedniego przygotowania. Restrykcje związane z ograniczeniem przemieszczania się, paradoksalnie otworzyły drzwi do wirtualnego uczestnictwa w eventach na całym świecie. I choć nie ma wtedy możliwości uściśnięcia dłoni klientom, czy wzięcia do ręki produktu wystawianego na targach, to udział w nich wciąż jest bardzo opłacalny.


W zależności od kraju i etapu walki z koronawirusem różne wydarzenia mogą wciąż odbywać się stacjonarnie, na uczestników są jednak naniesione rozmaite restrykcje. Ograniczenia dotyczą oczywiście obowiązku zachowania odległości od innych osób, zakrywania ust i nosa, ale też liczby uczestników, którzy mogą w tym samym czasie brać udział w evencie. Nie ma rzeczy niemożliwych i na wszystko można się przygotować, jednak w dobie covid-19 wymaga to szczególnej pracy. Warto więc zadbać o to, aby zabudowa stoiska pozwalała na zachowanie odpowiedniego dystansu oraz by uczestnicy mieli możliwość dezynfekcji. Dobrym rozwiązaniem jest zakup schludnego i bezpiecznego stojaka do bezdotykowej dezynfekcji rąk, który jest bardziej ekonomiczny, niż np. równie popularny dozownik z żelem.

Dlaczego warto brać udział w targach online?

Targi branżowe w tradycyjnej formie są świetną okazją do zwiększenia rozpoznawalności marki i dotarcia do nowych odbiorców. W świecie online te możliwości wcale nie znikają, wręcz przeciwnie – nawet kwarantanna nie powstrzyma uczestnika od wirtualnego zwiedzenia targów z jego branży, a tym bardziej odległość, która w normalnych warunkach często może być przeszkodą dla osób, które chcą odwiedzić event, odbywający się np. za granicą. Koronawirus spowodował olbrzymie straty i sprawił niestety, że wiele przedsiębiorstw przestało istnieć, ale nie można zaprzeczyć, że przyczynił się również do tego, że rozmaite firmy i wydarzenia bardziej otworzyły się na XXI wiek.

Jak przygotować się do wydarzeń branżowych online?

Biorąc udział w targach branżowych online, zarówno jako wystawca, jak i zwiedzający, musisz się odpowiednio przygotować – dostosować stoiska i zadbać o kwestie techniczne. Odwiedzający targi powinien wcześniej sprawdzić, którzy wystawcy go interesują i jak można zapoznać się z ich ofertą. W zależności od formy eventu firma musi przygotować wirtualne stoisko lub być gotowa do połączenia się w formie rozmowy wideo z odwiedzającymi przez wybrane komunikatory. W pierwszym przypadku konieczne będzie stworzenie atrakcyjnych materiałów promocyjnych, prezentacji ofertowej czy też filmu wizerunkowego, przygotowanie czytelnych cenników i katalogów do pobrania oraz banerów wyróżniających firmę spośród wystawców. Warto też przemyśleć kwestię zaprezentowania swoich produktów w 3D. Jeżeli zastanawiasz się czym najlepiej kierować się przy wyborze systemów wystawienniczych, przeczytaj te wskazówki.

W przypadku łączenia się z uczestnikami wydarzenia w formie wideorozmowy, dobrym pomysłem będzie dodatkowo przygotowanie profesjonalnego tła z logo lub sloganem firmy. Świetnie tutaj sprawdzi się ścianka reklamowa, czy rollup zaprojektowany specjalnie z myślą o aktualnych targach. Potencjał takich pomocy jest bardzo duży – o tym, jak je wykorzystać można więcej przeczytać tutaj.

Niestety nie możesz mieć pewności, że koronawirus, wprowadzany co jakiś czas lockdown czy szereg obostrzeń w najbliższym czasie znikną z naszego życia. Dlatego, zamiast bezczynnie czekać, lepiej dostosować się do sytuacji, sprawdzić możliwości udziału w wydarzeniach i targach online, odpowiednio przygotować się do takiej formy reklamy i śmiało iść do przodu!