home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Tradycyjne targi, czy targi online?

Targi online są tańsze i łatwiejsze w organizacji od tych tradycyjnych. Ale tylko uczestnictwo w wydarzeniach stacjonarnych daje możliwość nawiązania osobistej relacji z klientem, zdobycia praktycznej wiedzy czy zaprezentowania produktów na żywo. Ostatecznie bardziej opłaca się więc zainwestować w bezpośredni marketing. Dlaczego targi online nigdy nie będą w stanie zastąpić tych tradycyjnych?

Targi online – kiedy warto?

Z powodu pandemii targi online przez pewien czas były jedyną formą uczestnictwa w wydarzeniach branżowych. Niewątpliwie wpłynęło to na wzrost ich popularności, która mimo pojawienia się możliwości spotkań stacjonarnych utrzymuje się do dziś. Czy jednak istnieje szansa, że targi online całkowicie zastąpią eventy stacjonarne? Raczej nie. Wydarzenia organizowane w internecie być może są wygodne, ale nie pozwalają na bezpośredni kontakt z klientem. W sieci o wiele trudniej jest na niego wpłynąć i zachęcić do zapoznania z ofertą, co zmniejsza szanse na sprzedaż.

Targi online mogą być jednak ciekawym uzupełnieniem eventów stacjonarnych. W końcu w dobie pandemii koronawirusa nie każdy czuje się bezpiecznie, uczestnicząc w wydarzeniach odwiedzanych przez dużą ilość osób. Chcąc profesjonalnie zaprezentować swoją firmę w sieci, warto zainwestować w mobilne ścianki tekstylne oraz tła reklamowe. O zaletach tego rozwiązania pisaliśmy w jednym z naszych artykułów.

Targi tradycyjne są nadal potrzebne

Targi online mają niewątpliwie wiele zalet. Niskie koszty, łatwość organizacji czy wygoda użytkowania sprawiają, że wielu wystawców decyduje się zaprezentować swoją firmę w ten sposób. Pod pewnym względami bezpośredni marketing okazuje się być jednak znacznie bardziej skuteczny. Dlaczego targi tradycyjne nigdy nie stracą na znaczeniu ? Przedstawiamy najważniejsze powody!

1. Możliwość zaprezentowania oferty na żywo

Bardzo często zdarza się, że klient nie zna pełnej oferty firmy, nawet gdy jest ona widoczna na stronie w postaci treści czy zdjęć. Wówczas idealnym rozwiązaniem są właśnie targi tradycyjne, które – w przeciwieństwie do tych online – dają możliwość pełnej prezentacji produktów czy usług. Na bezpośrednim spotkaniu potencjalny kupiec ma okazję dotknąć asortymentu, zobaczyć jego rzeczywiste wymiary czy wysłuchać pomysłów na zastosowanie. Znacznie łatwiej będzie wtedy sprzedać mu produkt lub usługę.

2. Bezpośredni kontakt z klientami i kontrahentami

Internet nie jest w stanie zastąpić bezpośredniego kontaktu z klientami. Tylko uczestnicząc w targach stacjonarnych można osobiście poznać partnerów biznesowych, ich potrzeby czy oczekiwania, a więc wymagania rynku. Branie udziału w wydarzeniach branżowych to jednak coś więcej niż interesy. Ludzie najzwyczajniej w świecie chcą nawiązywać nowe znajomości, przebywać wśród innych, czuć się częścią wspólnoty. A nic tak nie pozwala się socjalizować, jak tradycyjne targi!

3. Większa skuteczność sprzedaży

Targi stacjonarne to świetna okazja do „ubijania interesów”. Klienci odwiedzający wydarzenia branżowe są bardziej skłonni do robienia zakupów, ponieważ podjęli świadomą decyzję o uczestnictwie. Już sama atmosfera panująca na wydarzeniach branżowych sprzyja zawieraniu biznesowych transakcji! Wzięcie udziału w tradycyjnych targach daje także możliwość zastosowania rozwiązań, które zwiększą skuteczność sprzedaży. Jednym z nich są profesjonalne systemy wystawiennicze – ścianki reklamowe, ramy tekstylne czy kasetony świetlne LED. Ich produkcją zajmuje się właśnie Adsystem. Planujesz wziąć udział w targach stacjonarnych? Wykonamy dla Ciebie dowolny projekt stoiska, wykorzystując naszą kreatywność i najnowsze rozwiązania w branży. Szczegółowe informacje na temat możliwości nawiązania współpracy znajdziesz w tym artykule.

4. Wartość edukacyjna

Targi tradycyjne czy targi online? Chcąc odpowiedzieć na to pytanie, trzeba przyjrzeć się wartości edukacyjnej każdej z tych form organizowania spotkań. Nie ulega wątpliwości, że na wydarzeniach internetowych przekazywana jest duża dawka wiedzy. Uczestnicy mają jednak problem ze skupieniem i koncentracją, ponieważ brakuje atrakcji wizualnych, na których mogą zawiesić wzrok. Targi tradycyjne pozwalają natomiast przekazać informacje w zupełnie inny sposób, np. poprzez warsztaty czy pokazy praktyczne. Ucząc się i jednocześnie doświadczając, uczestnicy mogą dużo łatwiej przyswoić wiedzę, aby wykorzystać ją później do poprawy funkcjonowania swojego biznesu.