home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Budowanie stoisk targowych - jak zaprojektować stoisko targowe i przygotować się do promocji?

Jaki rodzaj stoiska targowego wybrać? Postawić na stoiska modułowe, gotowe zabudowy czy może minimalistyczne rozwiązania? Jeśli przygotowujesz się do imprez targowych i nie wiesz, jak zabrać się do tego zadania, w naszym poradniku znajdziesz garść wskazówek i inspiracji.

Skuteczne projekty stoisk targowych powinny uwzględniać specyfikę wydarzenia i danej branży, zapewniać komfortową przestrzeń wystawienniczą oraz miejsce do spotkań z klientami. Zabudowa stoisk targowych to spore wyzwanie. W adsystem, dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu, dobrze wiemy, jak podołać temu zadaniu. Jeśli przygotowujesz się do udziału w targach i chcesz postawić na system wystawienniczy, który pomoże twojej marce zaprezentować się z jak najlepszej strony, zobacz, jak zaprojektować stoiska targowe i przygotować się do promocji.

Targi branżowe - dlaczego udział w imprezach tego typu jest tak ważny?

Targi to imprezy branżowe, które przyciągają publiczność związaną z daną tematyką. Udział w targach jest zatem świetną okazją, aby zaprezentować markę, produkty i usługi publiczności, która szuka rozwiązań właśnie z tej konkretnej dziedziny. Dobrze zaprojektowane, nowoczesne stoiska targowe są nieodłącznym elementem promocji tego typu. Dzięki nim można przyciągnąć odwiedzających, wyróżnić się na tle konkurencji, wygodnie przedstawić swoją ofertę czy wreszcie pozyskać nowe leady i utrwalić wizerunek w świadomości odbiorców. Jak zatem widzisz budowa stoisk targowych powinna być przemyślanym procesem. Oto kilka najważniejszych aspektów, na jakie należy zwrócić uwagę.

Stoiska targowe

Projektowanie stoiska - nasze wskazówki

Budowa stoisk targowych to skomplikowane zadanie. Jeśli przystępujesz do procesu i planujesz przygotowanie do imprez targowych, na początek zastanówmy się, na jaki rodzaj stoiska postawić, jak je urządzić i wyróżnić na tle konkurencji.

Jaki rodzaj stoiska wybrać?

Zasadniczo stoiska targowe możemy podzielić na cztery wymienione niżej rodzaje. Każdy z nich różni funkcjonalność i widoczność na wydarzeniu, ale oznacza to również inną cenę.

  • Wyspa - to najefektywniejszy typ stoisk targowych, ponieważ przestrzeń wystawiennicza jest widoczna ze wszystkich stron. Wybierając miejsce tego typu zyskasz sposobność, aby maksymalnie wykorzystać możliwości ekspozycji. Warto jednak pamiętać, że stoisko targowe tego typu jest zdecydowanie najdroższe, więc opłata targowa może oznaczać sporą inwestycję. Ponadto jeśli odbiorcy będą mieli dostęp z czterech stron do stanowiska, należy też zadbać o odpowiednią liczbę pracowników gotowych porozmawiać z klientami.

 

  • Półwyspa - to stoisko targowe wyeksponowane z trzech stron. Ekspozycja jest nieco mniejsza, niż w przypadku opisanego wyżej odpowiednika, ale to wciąż świetny sposób na promocję marki na targach. Stoiska tego typu są tańsze, niż wyspowe.

 

  • Stoisko targowe narożne - położone są na przecięciu szlaków komunikacyjnych. W takim przypadku bardzo ważne jest, aby stoisko targowe narożne było położone możliwie blisko głównej drogi wiodącej przez teren imprezy.

 

  • Stoisko targowe szeregowe - to najtańszy rodzaj miejsc na targach. W takim przypadku ekspozycja marki jest nieco ograniczona, dlatego należy zadbać o dobre zaaranżowanie krańców bocznych ścianek, dzięki czemu mijający stanowisko goście, zwrócą uwagę właśnie na twoją markę. Jeśli chcesz postawić na takie budżetowe rozwiązanie, warto uwzględnić w aranżacji stoiska nietypowe elementy wystroju. W takim przypadku dobrze sprawdzą się wyższe nośniki reklamy, liczące sobie powyżej 250 cm wysokości oraz elementy podwieszane.

 

Stoiska stargowe

Lokalizacja stoiska na targach

Targi i inne imprezy wystawiennicze tego typu z reguły odbywają się w dużych, przestronnych halach. Musisz jednak wiedzieć, że nie wszystkie stoiska targowe są równie atrakcyjne z punktu widzenia odbiorców. Nieodpowiednie lub mało widoczne stoisko może pozostać niezauważone przez odwiedzających wydarzenie, co bezpośrednio przełoży się na wynik całej promocji.

Jak w takim razie wybrać optymalną lokalizację stoiska? Szacuje się, że najlepsze lokalizacje to te położone przy głównych ciągach komunikacyjnych, zwłaszcza po prawej stronie. Ponadto na widoczność stoiska targowego dobrze wpływa sąsiedztwo ważnych stref np. gastronomicznej czy pobliże głównej sceny lub wejścia na teren imprezy.

Zakup czy wynajem stoiska wystawienniczego na targi?

Zanim zaczniesz projektowanie stoisk targowych, zastanów się, czy postawić na zakup własnego systemu, czy raczej zdecydować się na wynajem. Każde z tych rozwiązań ma swoje mocne strony, które przemawiają na jego korzyść. Które z nich będzie lepsze dla twojego biznesu?

  • Wynajem stoiska targowego będzie dobrym pomysłem, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem bezpośrednim tego typu. Pracując na wynajętym zestawie przekonasz się, jakie są twoje potrzeby i przetestujesz wybrane rozwiązanie. To pozwoli ci w dalszej kolejności wybrać rozwiązanie szyte na miarę swoich potrzeb. Nasza marka oferuje zarówno sprzedaż, jak i wynajem systemów zabudowy targowej.

 

  • Zakup stoiska targowego będzie lepszym rozwiązaniem, jeśli planujesz regularny udział w wydarzeniach. W takim przypadku inwestycja we własny system wystawienniczy szybko się zwróci, dzięki poprawie skuteczności prowadzonych przez ciebie działań promocyjnych.

Jakie nośniki reklamy zabrać ze sobą na targi?

Jak już ustaliliśmy kilka akapitów wcześniej, zabudowę targową należy dostosować dostosować do charakteru wydarzenia, w jakim będziesz uczestniczyć. Modułowe stoiska targowe to jednak dopiero połowa sukcesu, zobacz, jakie inne produkty z oferty adsystem warto rónież uwzględnić podczas planowania stoiska.

Kasetony podświetlane

To sprawdzony sposób, aby nadać stoisku unikalnego charakteru i wyraźnie zaakcentować wizerunek marki. Kaseton podświetlany z logo oraz innymi firmowymi symbolami będzie widoczny dla zwiedzających już z daleka. Nawet jeśli nie zdecydujesz się na tradycyjną zabudowę targową, wolnostojący kaseton lub nawet ścianka reklamowa złożona z produktów tego typu korzystnie wpłynie na efektywność twoich działań promocyjnych. Co ważne, kasetony świetnie sprawdzają się na eventach targowych, ponieważ ich montaż jest prosty, a w wielu przypadkach nie wymaga użycia narzędzi.

Trybunki

Jeśli podczas targów chcesz przygotować miejsce do spotkania potencjalnych klientów oraz rozmów z nimi, trybunki będą dobrym uzupełnieniem wystroju stoiska. To z jednej strony dodatkowe nośniki reklamy, na których możesz umieścić symbole firmowe, które przyciągną nowych klientów. Z drugiej strony na blacie trybunki możesz wyeksponować materiały promocyjne, a sam stolik wyznaczy miejsce do rozmów z odwiedzającymi.

Meble targowe 

To dobre uzupełnienie wystroju stoiska, zwłaszcza jeśli twoje miejsce na targach jest przestronne. Pufy czy leżaki reklamowe, których wykończenie uwzględni logo i inne symbole firmowe, możesz wykorzystać w aranżacji strefy relaksu. Z kolei krzesła i stoliki będą przydatne, jeśli chcesz urządzić komfortowe miejsce do rozmów z odwiedzającymi.

Namiot reklamowy i flagi

Co ciekawe, niektóre spośród eventów branżowych np. targi rolnicze, odbywają się na zewnątrz budynków. W takim przypadku w projektowaniu stoiska ważne jest uwzględnienie namiotu reklamowego. Dobrym wyborem będzie np. namiot reklamowy Express Pro, który wyróżnia się wzmocnioną konstrukcją i może utrzymać obciążenie do nawet 100 kilogramów oraz jest odporny na nawet silny wiatr. Do tego warto dobrać również flagi i windery, które jeszcze wyraźniej wskażą odbiorcom twoje miejsce promocji.

Stoiska targowe, targi rolnicze

Multimedia i nowe technologie

Jeśli szukasz sposobu na nowoczesne stoiska targowe i chcesz zawrzeć w swoim marketingu elementy, które zdecydowanie cię wyróżnią, warto postawić na takie zdobycze elektrotechniki, jak infokiosk, ekrany ledowe oraz aplikacje mobilne.

Infokiosk możesz wykorzystać jako centrum zamówień czy mobilną stronę internetową. Dzięki aplikacji android na produkcie tego typu możesz zaprezentować swoją domenę, a co za tym idzie dokładną ofertę podczas bezpośrednich spotkań klientem. To świetny sposób na wsparcie działań przedstawicieli handlowych oraz sprzedawców, którzy będą mogli opierać się w rozmowach właśnie na informacjach zawartych w witrynie internetowej.

Ciekawą alternatywą dla infokiosku mogą być wydruki z kodami QR umieszczone na materiałach promocyjnych. W takim przypadku kod może kierować do karty danego produktu na stronie internetowej, co pomoże odbiorcom w samodzielnym zebraniu informacji na temat interesujących ich produktów.

Promocja przed wydarzeniem

Dobrą praktyką podczas przygotowania do targów, jest równoległe rozpoczęnie kampani promocyjnej. W ten sposób poinformujesz swoich potencjalnych klientów o obecności na targach w ich okolicy. Skuteczną promocję tego typu możesz przeprowadzić np. za pomocą email marketingu. Newslettery wysyłane z odpowiednim wyprzedzeniem zachęcą klientów do wizyty na twoim stoisku. Zadbaj o atrakcyjną komunikację i przedstaw odbiorcom, czego mogą się spodziewać. To też dobra okazja, aby umówić konkretne spotkania, jeśli przedsiębiorcy z danego regionu są już zainteresowani twoją ofertą.

Zadbaj także o promowanie wydarzenia w mediach społecznościowych. W tym przypadku możesz zaplanować komunikację, która zapełni twój kalendarz promocyjny na dłuższy czas. Pierwszym z serii postów może być np. opisana budowa stoisk targowych oraz proces powstawania stoiska. Dalej pochwalisz się postępem z prac oraz regularnie będziesz zapraszać odbiorców na swoje stoiska targowe.

Jak widzisz, budowanie stoisk targowych to naprawdę duże przedsięwzięcie. Jeśli planujesz udział w targach branżowych i potrzebujesz wsparcia w tym procesie, skontaktuj się z nami.