home {{this.$translate('menu.back')}}

{{this.$translate('contact-write-to-us')}}

logo-white

Reklama outdoor: co to?

Wiele osób zadaje sobie pytanie: „reklama zewnętrzna – co to jest?”. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy firma prowadzi kampanię reklamową w określonych lokalizacjach geograficznych i dociera do potencjalnych konsumentów w miejscach poza domem. Reklama zewnętrzna może wykorzystywać różne narzędzia, takie jak billboardy, reklamy restauracji, reklamy na środkach transportu lub inne. W tym artykule zagłębimy się w świat reklamy zewnętrznej i spróbujemy zrozumieć różne rodzaje kampanii reklamowych poza domem, na które mogą zdecydować się firmy.

Czym jest reklama outdoor?

Ważne, aby przed przystąpieniem do czytania artykułu wiedzieć, jak działa reklama outdoor, czym jest i jak wygląda. Dla każdej firmy istotne jest, aby informować obecnych i potencjalnych klientów o produktach i usługach, które oferuje. W ten sposób można zwiększyć sprzedaż produktu. Im więcej osób wie o produkcie lub usłudze firmy, tym większe szanse na to, że ktoś z nich dokona zakupu.

Tak więc zyski firmy są związane tylko z tym, że ludzie wiedzą o produkcie lub nie. Jak myślisz, jak firmy mogą osiągnąć ten cel? Oczywiście za pomocą reklamy. Od reklam prasowych po reklamy cyfrowe, reklama od bardzo dawna stanowi ogromną część naszego życia.

Czym jest reklama zewnętrzna – definicja

Reklama zewnętrza to jedna z takich technik, która jest dość skuteczna jako medium masowe i można jej używać do budowania marki, szerokich komunikatów, kampanii wspierających i tak dalej. Jest to forma reklamy, dzięki której ludzie mogą dowiedzieć się o określonych produktach lub usługach, gdy znajdują się poza domem. Będąc na zewnątrz, podczas spaceru lub w drodze do pracy, możesz zobaczyć billboardy reklamowe dotyczące określonego produktu oferowanego przez firmę. Właśnie to nazywamy między innymi reklamą zewnętrzną. Jednak nie tylko.

Reklama zewnętrzna definiowana jest jako: „media zewnętrzne, czyli reklama realizowana poza domem. Dotyczy to billboardów, pejzaży ściennych i plakatów widocznych „w drodze”. Obejmuje również media miejscowe widoczne w takich miejscach, jak sklepy ogólnospożywcze, centra medyczne, salony i inne lokale stacjonarne. Formaty reklamowe OOH dzielą się na cztery główne kategorie: billboardy, mała architektura, transport i alternatywa.

Reklama outdoor – rodzaje

Skoro wiemy już, czym jest reklama outdoor, przejdźmy teraz do omówienia jej konkretnych rodzajów. W tym miejscu wymienimy niektóre z podstawowych wersji reklamy zewnętrznej. Reklama outdoor: przykłady.

  • Billboardy: Być może od czasu do czasu natknąłeś się na billboard, prawda? Billboardy to gigantyczne plakaty, które są wyświetlane w najpopularniejszych lokalizacjach w okolicy. Te gigantyczne posty zawierają reklamę produktu lub usługi, co sprawia, że tłumy ludzi codziennie przechodzących obok, się o nich dowiedzą. Billboard pozwala w prosty sposób dotrzeć do dużej liczby odbiorców.
  • Mobilny: Istnieje kilka opcji graficznych i reklamowych, które często pojawiają się na ciężarówkach i autobusach – to właśnie reklama mobilna. Stanowi kolejny przykład reklamy zewnętrznej, która charakteryzuje się wysoką skutecznością. Dzięki temu, że jest umieszczana na pojazdach może ją zobaczyć bardzo dużo osób w różnych częściach miasta.
  • Cyfrowy: Istnieje kilka innych rodzajów billboardów, które z pewnością przypadną Ci do gustu. Być może widziałeś porządny cyfrowy billboard, który za każdym razem ma inną reklamę. To kolejna forma reklamy zewnętrznej, która na pewno zapewni świetne wyniki firmie decydującej się na jej wykorzystanie.

Inne rodzaje reklamy outdoorowej:

  • Słup latarni. Jest to kolejny rodzaj efektywnej reklamy zewnętrznej, która jest bardzo powszechna w różnych obszarach miast. Poszczególne banery latarni są dobrze widoczne w nocy przy świetle ulicznym, co zwiększa ich skuteczność
  • Tranzyt. To kolejna forma doskonałej reklamy, która może być skierowana do turystów, osób dojeżdżających do pracy i mieszkańców miasta. Osoby te często korzystają z możliwości skorzystania z tranzytu lub obwodnicy miasta. Jest to więc przestrzeń, którą widzą wiele razy. Posiadanie tam reklam może bardzo pomóc firmie.
  • Reklama zewnętrzna na mostach. Możesz zdecydować się na ten rodzaj reklamy skierowanej do osób dojeżdżających do pracy. Pozawala na zastosowanie różnorodnych banerów w miejscu, których nie przeoczy żaden kierowca.

Świadomość swojego segmentu rynku i jego grupy docelowej pomoże Ci w opracowaniu odpowiednich pomostowych strategii reklamy zewnętrznej. Reklama zewnętrzna może stać się bardzo skutecznym zabiegiem przyciągającym wielu potencjalnych klientów,. Jej umiejętne rozplanowanie i rozmieszczenie w strategicznych punktach z pewnością przełoży się na wyższą sprzedaż.

Reklama outdoor: wady i zalety

Reklama zewnętrzna, znana również jako reklama outdoorowa to reklama, która dociera do konsumentów, gdy znajdują się poza domem. Może to być wszystko, od billboardów, mebli miejskich i reklam transportowych po oznakowania zewnętrzne i ekspozycje w punktach sprzedaży. Reklama zewnętrzna pozostaje bardzo powszechnym sposobem reklamowania się firm, ale oprócz zalet ma także swoje ograniczenia. Poniżej przyjrzymy się zarówno zaletom, jak i wadom wykorzystania reklamy zewnętrznej dla Twojej marki lub firmy.

Reklama zewnętrzna: zalety

Jakie są największe zalety outdooru? Jest opłacalna: reklama zewnętrzna to jedna z najtańszych form reklamy w branży. Reklama na billboardzie, ławce lub w sklepie może wywrzeć wrażenie na kliencie bardzo niskim kosztem. Nawet na obszarach o dużej ekspozycji reklama zewnętrzna może być tańsza niż koszt marketingu cyfrowego. Dla małej firmy, która chce reklamować się w lokalnej społeczności, reklama zewnętrzna jest więc opłacalną metodą.

Ma natychmiastowy wpływ: jeśli ktoś obecnie szuka na rynku tego, co oferuje Twoja firma lub marka i zobaczy Twoją reklamę, może to zadziałać na niego bardzo skutecznie. Potencjalny klient, który zobaczy reklamę zewnętrzną, czy to na billboardzie, czy w autobusie tranzytowym, może zdecydować się zatrzymać i skontaktować się z Twoją firmą za pośrednictwem numeru telefonu, e-maila lub strony internetowej znajdującej się w reklamie. Upewnienie się, że reklama jest umieszczona we właściwym miejscu, jest bardzo ważne, jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, zwłaszcza jeśli chcesz, aby wywarła na nabywcy natychmiastowe pierwsze wrażenie; musi znajdować się w miejscu, w którym będzie mógł on wyraźnie odczytać billboard i informacje kontaktowe.

Zachęca do zakupów pod wpływem impulsu: jedynym celem reklamy zewnętrznej jest zachęcenie potencjalnego klienta do zakupu tego, co oferuje Twoja firma. Reklama jest umieszczona strategicznie tak, by była dobrze widziana. Do tego jej przekaz jest ukierunkowany na emocje i aktualny stan psychofizyczny odbiorcy. Hotele reklamują się na billboardach wzdłuż autostrad, ponieważ ludzie czują się zmęczeni po całonocnej jeździe i najprawdopodobniej szukają miejsca na nocleg. Ta forma reklamy jest wykorzystywana jako sposób na wzmocnienie pozytywnych aspektów przekazu marki, jednocześnie tworząc obietnicę wartości, że potrzeby danej osoby zostaną zaspokojone.

Wady reklamy zewnętrznej – na co zwrócić uwagę?

Decydując się na reklamę zewnętrzną, nie możesz zagwarantować sobie sukcesu: możesz umieścić swoją reklamę zewnętrzną, taką jak billboard, na ruchliwej autostradzie, ale nadal nie uzyskasz z niej żadnej konwersji. To, że wystawisz billboard, nie oznacza, że ​​ludzie będą chcieli Twojego produktu lub go potrzebują. Trudno jest wzbudzić zainteresowanie klientów po prostu umieszczając billboard na poboczu autostrady, nawet jeśli jest to obszar o dużym natężeniu ruchu, ponieważ nie jest skierowany do żadnej konkretnej grupy odbiorców. Korzystając z reklamy zewnętrznej nie ma gwarancji, że Twoja baza klientów zmieni się nawet w najmniejszym stopniu.

Nie jest ukierunkowany. Jak wspomniano powyżej, reklama zewnętrzna nie jest kierowana do żadnej konkretnej grupy odbiorców. Służy do pozyskiwania nowych klientów poprzez okoliczności, a nie zaplanowaną strategię marketingową. Korzystając z reklamy internetowej, należy mieć na uwadze grupę docelową. Firma promuje swój produkt wśród konkretnych odbiorców, wiedząc, że potencjalni klienci będą chcieli produktu dzięki wcześniejszym badaniom. Jeśli billboard jest umieszczony na autostradzie, codziennie mijają go tysiące ludzi, ale może się tak zdarzyć, że żadna z tych przejeżdżających nie będzie potrzebować tego, czym jest promowany produkt.

Trudno zapamiętać dane kontaktowe. Billboardy, znaki na przejazdach i plakaty pozostają w zasięgu wzroku przez kilka sekund. W takim przypadku komuś bardzo trudno jest znaleźć czas, zwłaszcza jeśli jest w samochodzie, na spisanie danych kontaktowych z tabliczki. To znacznie ogranicza wpływ reklamy zewnętrznej na zwiększanie grona potencjalnych klientów. Znacznie łatwiej jest komuś zobaczyć reklamę umieszczoną na platformie społecznościowej, kliknąć w nią i zostać automatycznie przekierowanym do działalności firmy. Zamiast tego reklama zewnętrzna sprawia, że ​​potencjalni klienci muszą spróbować zapamiętać numer telefonu w ciągu kilku chwil.

Przedstawione zalety i wady reklamy zewnętrznej dowodzą, że skuteczność tej formy marketingu zależy od jej przemyślanego zastosowania. Odpowiednie rozmieszczenie reklam zewnętrznych oraz ich atrakcyjny, przykuwający uwagę wygląd mogą przyczynić się do wzrostu zainteresowania odbiorców i przełożyć się na większą sprzedaż, jednak w dobie marketingu cyfrowego reklama zewnętrzna może okazać się niewystarczająca. Skuteczność reklamy zewnętrznej zależy również od branży czy wielkości firmy. Ważne jest również, aby przy opracowywaniu strategii marketingowej uwzględnić wszystkie formy reklamy. Reklamę zewnętrzną należy traktować jako część ogólnej strategii marketingowej, ale nie jako priorytet. Stanowi ona idealną formę marketingu uzupełniającego w stosunku do innych kanałów, w których również się reklamujesz. Pamiętaj, że co do zasady konsument potrzebuje ośmiu różnych punktów styku z Twoją marką, zanim będzie gotowy do zakupu, więc holistyczna strategia marketingowa obejmująca różne punkty styku i kanały z większym prawdopodobieństwem doprowadzi do konwersji dla Twojej marki lub produktu.